Το θέμα της ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής είχε γίνει αιτία σφοδρής
σύγκρουσης στη Βουλή (19/9/2008) ανάμεσα στην κυβέρνηση και τα κόμματα
της αντιπολίτευσης, που ήταν αντίθετα στο κυβερνητικό σχέδιο για τον
εθνικό μας αερομεταφορέα. Κι όταν λέμε «αντιπολίτευση» εννοούμε και τους
τότε «σοσιαλιστές» βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που κατηγορούσαν την κυβέρνηση
ότι «ξεπουλά την Ολυμπιακή Αεροπορία, υπηρετώντας τα συμφέροντα των
ανταγωνιστών της».
Σ’ εκείνη τη συνεδρίαση, ο αρμόδιος υπουργός Κωστής Χατζηδάκης είχε απαντήσει στις κατηγορίες λέγοντας: «Η Ολυμπιακή με τη σημερινή της μορφή δεν μπορεί να γίνει
κερδοφόρα επιχείρηση με καμία κυβέρνηση, με κανέναν υπουργό, σε καμία χώρα. Κρατάμε το όνομα και το σήμα, προστατεύουμε τους εργαζομένους, διασφαλίζονται τα περιουσιακά της στοιχεία, συνεχίζεται αδιάκοπα τα πτητικό της έργο. Δεν θα ορθοποδήσει η Ολυμπιακή αν δεν βρεθούν ταχύτατα ιδιωτικά κεφάλαια».
Το 2009, η MIG αγόρασε τελικά την Ολυμπιακή και πραγματικά την έσωσε! Από παγκόσμιο αερομεταφορέα των «5 ηπείρων» τη μετέτρεψε σε εταιρεία αεροταξί, χάνοντας κάθε ίχνος σοβαρότητας και αξιοπιστίας, καθώς επισκεπτόταν τα περιφερειακά αεροδρόμια όποτε είχε σίγουρη πελατεία και άλλαζε δρομολόγια ανάλογα με τις πληροφορίες για την επιβατική κίνηση.
Έτσι, θα ήταν τουλάχιστον ηλίθιο να βγει σήμερα η κυβέρνηση και να πανηγυρίσει ότι πούλησε σε καλή τιμή την Ολυμπιακή τότε (177,2 εκ. ευρώ) καθώς τώρα πουλήθηκε στην Aegean μόνο 72 εκ. ευρώ. Είπαμε, σημασία έχει ότι το Κράτος πούλησε έναν γίγαντα και η MIG πούλησε έναν νάνο. Το γράφω, επειδή έχω τον Χατζηδάκη ικανό μέσα στη βλακεία του να βγει και να μιλήσει για κυβερνητική επιτυχία.
Ας δούμε τώρα το τοπίο που δημιουργείται μετά την πώληση της Olympic στην Aegean. «Θα δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα ως προς τον ανταγωνισμό, ιδίως εξαιτίας του ότι η νέα επιχείρηση που θα προκύψει θα έχει πολύ μεγάλα μερίδια αγοράς, αν όχι το μονοπώλιο σε όλες τις εγχώριες διαδρομές και σε ορισμένες διεθνείς διαδρομές στις οποίες πραγματοποιούν δρομολόγια και οι δύο επιχειρήσεις (…) Δεν διασφαλίζεται ότι οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να έχουν μια ανταγωνιστική επιλογή αεροπορικών υπηρεσιών στην Ελλάδα, όσον αφορά τόσο τους ναύλους όσο και τις διαδρομές κάτι που αντιτίθεται στον κανονισμό συγκεντρώσεων όσον αφορά την υποχρεωτική παροχή δημόσιας υπηρεσίας σε διαδρομές στην Ελλάδα και την παροχή υπηρεσιών εδάφους στην Ελλάδα».
Δεν τα λέω εγώ, αλλά ο τότε Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, Joaquín Almunia, μπλοκάροντας την επιδιωκόμενη συγχώνευση των δύο εταιρειών. Το «τότε» ήταν στις 30/7/2010, άρα ας μη «θυσιάζεται» τόσο πολύ ο κ. Βγενόπουλος δηλώνοντας ότι «Η συνεχιζόμενη επιδείνωση του εγχώριου οικονομικού περιβάλλοντος, συνετέλεσε στην αναπόφευκτη μείωση της επιβατικής μεταφορικής κίνησης κυρίως λόγω του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών. Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό με το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς και η σημαντική άνοδος της τιμής του πετρελαίου κατέστησε αναγκαία την σκοπούμενη συναλλαγή για την επιβίωση του Ελληνικού αεροπορικού κλάδου. Πιστεύουμε ότι χωρίς την εν λόγω συμφωνία, οι συνεχιζόμενες λειτουργικές ζημίες και η αναπόφευκτη συρρίκνωση δραστηριοτήτων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών θα ενίσχυε την εξάρτηση της χώρας από τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες θέτοντας σε κίνδυνο την αεροπορική σύνδεση της χώρας μας καθώς και τις προοπτικές του τουριστικού κλάδου».
Πρώτον, ο Βγενόπουλος επιδίωκε τη συνένωση με την AEGEAN από την πρώτη ημέρα που αγόρασε την Ολυμπιακή και καμία κρίση δεν τον είχε «υποχρεώσει» σε αυτή την κίνηση. Δεύτερον, ο Βγενόπουλος ας μην προσπαθεί να βγει και ήρωας που σώζει τον ελληνικό αεροπορικό κλάδο, αλλά και τις προοπτικές του τουριστικού κλάδου. Διαβάστε εδώ πόσο βοήθησε τον τουριστικό κλάδο η Olympic του Βγενόπουλου. Οι κάτοικοι της Χίου προτιμούσαν να ταξιδεύουν μέσω Τουρκίας στην Αθήνα, καθώς τους ερχόταν φθηνότερα από την εταιρεία του Mr MIG, ενώ ταυτόχρονα κατήγγειλαν πως το καρτέλ με την Aegean τους έχει φέρει σε απόγνωση και συμπλήρωναν: «Είναι προφανές ότι κάθε προσπάθεια υγιούς τουριστικής ανάπτυξης, επένδυσης σε υποδομές, προσέλκυσης εσωτερικού τουρισμού, υπονομεύεται εκ των προτέρων από μια κοντόφθαλμη πολιτική τιμών που οδηγεί σε υπέρογκους ναύλους», καταγγέλλοντας την «πολύτιμη προσφορά του Βγενόπουλου στον τουρισμό».
Οι «σοσιαλιστές» βουλευτές του ΠΑΣΟΚ στη συνεδρίαση της Βουλής που αναφέρω στην αρχή του κειμένου κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι δεν αντέχει η Ελλάδα να περάσει από το κρατικό στο ιδιωτικό μονοπώλιο.
Μα αυτό ήταν και ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ το ζητούμενο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής του Κωστή Χατζηδάκη, του Αντώνη Σαμαρά, των κομμάτων που συγκυβερνούν σήμερα, αλλά κυρίως του Γιάννη Στουρνάρα. Σας παραπέμπω σε πρόσφατη ανάρτηση όπου παρουσίαζα τις επικίνδυνες θέσεις του Στουρνάρα και του ΙΟΒΕ.
Εκεί, ανάμεσα σε άλλα, το ΙΟΒΕ του Στουρνάρα ζητά «Απόσυρση του Κράτους από τους τομείς προϊόντων και υπηρεσιών που ήδη παράγονται από τον ιδιωτικό τομέα» ενώ απαιτεί να παίξει το Κράτος το ρόλο του παρατηρητή «για την περίοδο μετάβασης από το κρατικό μονοπώλιο στην ελεύθερη αγορά». Μισή η αλήθεια του Στουρνάρα. Στην πραγματικότητα αυτό που ζητά είναι ακριβώς «η Ελλάδα να περάσει από το κρατικό στο ιδιωτικό μονοπώλιο». Αυτό, δηλαδή που το 2008 οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ από την αντιπολίτευση το απέρριπταν μετά βδελυγμίας σήμερα το χειροκροτούν.
Η πώληση της Olympic στην Aegean δεν είναι τίποτα παραπάνω από μία μετατροπή καρτέλ σε μονοπώλιο. Με τις εξής διαφορές: Πρώτον, θα απολυθούν κι άλλοι εργαζόμενοι. Δεύτερον, τα περιφερειακά αεροδρόμια θα βλέπουν αεροπλάνο ανάλογα με τα κέρδη της Aegean. Τρίτον, οι τιμές των εισιτηρίων δε θα εντάσσονται σε κανένα έλεγχο και καμία λογική πλην εκείνης του κέρδους. Τέταρτον, καταργείται αυτομάτως κι επισήμως «η υποχρεωτική παροχή δημόσιας υπηρεσίας σε διαδρομές στην Ελλάδα και την παροχή υπηρεσιών εδάφους στην Ελλάδα» σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Οι άνθρωποι είναι επικίνδυνοι. Δεν είναι καν νεοφιλελεύθεροι. Έχουμε μπλέξει με αρπακτικά που λεηλατούν υπό την προστασία του Κράτους. Και για να τελειώνουμε με την πλάκα των νεοφιλελεύθερων που θα πανηγυρίζουν με αυτή την «επιτυχή πώληση» ας χρησιμοποιήσω τα λόγια του Βγενόπουλου: «Πιστεύουμε ότι χωρίς την εν λόγω συμφωνία, οι συνεχιζόμενες λειτουργικές ζημίες και η αναπόφευκτη συρρίκνωση δραστηριοτήτων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών θα ενίσχυε την εξάρτηση της χώρας από τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες».
Χεστήκαμε! Έφεραν ξένη κυβέρνηση, ξένους επόπτες, ξένους συμβούλους για να διαχειριστούν τη χώρα. Ωραία! Εμείς ζητάμε ξένες αεροπορικές εταιρείες για να υπάρχει ανταγωνισμός. Εκεί δε στηρίζεται η «υγιής ελεύθερη αγορά»; Ας έρθουν οι ξένοι, λοιπόν. Ή μήπως δεν «πρέπει»; Ή μήπως οι τύποι αυτοί δεν είναι νεοφιλελεύθεροι, αλλά απλώς λιμασμένοι αρχοντοχωριάτες που χάζεψαν εντελώς από το νεοπλουτισμό με τα χρήματα του Κράτους; Ω ναι! Αυτό είναι. Κρατικοδίαιτοι άχρηστοι κι ερασιτέχνες.
Αν στα παραπάνω, προσθέσουμε και το ανέκδοτο της «πετυχημένης» πώλησης της ΔΩΔΩΝΗΣ σε ανύπαρκτη offshore των Παρθένων Νήσων, τις «επιτυχημένες» επενδύσεις των Καταριανών που είχαν εξασφαλίσει ο Παμπούκης και ο Πάγκαλος, την «επιτυχημένη» αξιοποίηση του Ελληνικού και αμέτρητες άλλες «επιτυχίες», τότε είναι σαφές ότι οι άνθρωποι αυτοί, εκτός από λιγούρηδες, είναι κυρίως άκρως επικίνδυνοι. Ευχαριστώ.
Σ’ εκείνη τη συνεδρίαση, ο αρμόδιος υπουργός Κωστής Χατζηδάκης είχε απαντήσει στις κατηγορίες λέγοντας: «Η Ολυμπιακή με τη σημερινή της μορφή δεν μπορεί να γίνει
κερδοφόρα επιχείρηση με καμία κυβέρνηση, με κανέναν υπουργό, σε καμία χώρα. Κρατάμε το όνομα και το σήμα, προστατεύουμε τους εργαζομένους, διασφαλίζονται τα περιουσιακά της στοιχεία, συνεχίζεται αδιάκοπα τα πτητικό της έργο. Δεν θα ορθοποδήσει η Ολυμπιακή αν δεν βρεθούν ταχύτατα ιδιωτικά κεφάλαια».
Το 2009, η MIG αγόρασε τελικά την Ολυμπιακή και πραγματικά την έσωσε! Από παγκόσμιο αερομεταφορέα των «5 ηπείρων» τη μετέτρεψε σε εταιρεία αεροταξί, χάνοντας κάθε ίχνος σοβαρότητας και αξιοπιστίας, καθώς επισκεπτόταν τα περιφερειακά αεροδρόμια όποτε είχε σίγουρη πελατεία και άλλαζε δρομολόγια ανάλογα με τις πληροφορίες για την επιβατική κίνηση.
Έτσι, θα ήταν τουλάχιστον ηλίθιο να βγει σήμερα η κυβέρνηση και να πανηγυρίσει ότι πούλησε σε καλή τιμή την Ολυμπιακή τότε (177,2 εκ. ευρώ) καθώς τώρα πουλήθηκε στην Aegean μόνο 72 εκ. ευρώ. Είπαμε, σημασία έχει ότι το Κράτος πούλησε έναν γίγαντα και η MIG πούλησε έναν νάνο. Το γράφω, επειδή έχω τον Χατζηδάκη ικανό μέσα στη βλακεία του να βγει και να μιλήσει για κυβερνητική επιτυχία.
Ας δούμε τώρα το τοπίο που δημιουργείται μετά την πώληση της Olympic στην Aegean. «Θα δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα ως προς τον ανταγωνισμό, ιδίως εξαιτίας του ότι η νέα επιχείρηση που θα προκύψει θα έχει πολύ μεγάλα μερίδια αγοράς, αν όχι το μονοπώλιο σε όλες τις εγχώριες διαδρομές και σε ορισμένες διεθνείς διαδρομές στις οποίες πραγματοποιούν δρομολόγια και οι δύο επιχειρήσεις (…) Δεν διασφαλίζεται ότι οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να έχουν μια ανταγωνιστική επιλογή αεροπορικών υπηρεσιών στην Ελλάδα, όσον αφορά τόσο τους ναύλους όσο και τις διαδρομές κάτι που αντιτίθεται στον κανονισμό συγκεντρώσεων όσον αφορά την υποχρεωτική παροχή δημόσιας υπηρεσίας σε διαδρομές στην Ελλάδα και την παροχή υπηρεσιών εδάφους στην Ελλάδα».
Δεν τα λέω εγώ, αλλά ο τότε Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, Joaquín Almunia, μπλοκάροντας την επιδιωκόμενη συγχώνευση των δύο εταιρειών. Το «τότε» ήταν στις 30/7/2010, άρα ας μη «θυσιάζεται» τόσο πολύ ο κ. Βγενόπουλος δηλώνοντας ότι «Η συνεχιζόμενη επιδείνωση του εγχώριου οικονομικού περιβάλλοντος, συνετέλεσε στην αναπόφευκτη μείωση της επιβατικής μεταφορικής κίνησης κυρίως λόγω του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών. Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό με το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς και η σημαντική άνοδος της τιμής του πετρελαίου κατέστησε αναγκαία την σκοπούμενη συναλλαγή για την επιβίωση του Ελληνικού αεροπορικού κλάδου. Πιστεύουμε ότι χωρίς την εν λόγω συμφωνία, οι συνεχιζόμενες λειτουργικές ζημίες και η αναπόφευκτη συρρίκνωση δραστηριοτήτων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών θα ενίσχυε την εξάρτηση της χώρας από τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες θέτοντας σε κίνδυνο την αεροπορική σύνδεση της χώρας μας καθώς και τις προοπτικές του τουριστικού κλάδου».
Πρώτον, ο Βγενόπουλος επιδίωκε τη συνένωση με την AEGEAN από την πρώτη ημέρα που αγόρασε την Ολυμπιακή και καμία κρίση δεν τον είχε «υποχρεώσει» σε αυτή την κίνηση. Δεύτερον, ο Βγενόπουλος ας μην προσπαθεί να βγει και ήρωας που σώζει τον ελληνικό αεροπορικό κλάδο, αλλά και τις προοπτικές του τουριστικού κλάδου. Διαβάστε εδώ πόσο βοήθησε τον τουριστικό κλάδο η Olympic του Βγενόπουλου. Οι κάτοικοι της Χίου προτιμούσαν να ταξιδεύουν μέσω Τουρκίας στην Αθήνα, καθώς τους ερχόταν φθηνότερα από την εταιρεία του Mr MIG, ενώ ταυτόχρονα κατήγγειλαν πως το καρτέλ με την Aegean τους έχει φέρει σε απόγνωση και συμπλήρωναν: «Είναι προφανές ότι κάθε προσπάθεια υγιούς τουριστικής ανάπτυξης, επένδυσης σε υποδομές, προσέλκυσης εσωτερικού τουρισμού, υπονομεύεται εκ των προτέρων από μια κοντόφθαλμη πολιτική τιμών που οδηγεί σε υπέρογκους ναύλους», καταγγέλλοντας την «πολύτιμη προσφορά του Βγενόπουλου στον τουρισμό».
Οι «σοσιαλιστές» βουλευτές του ΠΑΣΟΚ στη συνεδρίαση της Βουλής που αναφέρω στην αρχή του κειμένου κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι δεν αντέχει η Ελλάδα να περάσει από το κρατικό στο ιδιωτικό μονοπώλιο.
Μα αυτό ήταν και ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ το ζητούμενο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής του Κωστή Χατζηδάκη, του Αντώνη Σαμαρά, των κομμάτων που συγκυβερνούν σήμερα, αλλά κυρίως του Γιάννη Στουρνάρα. Σας παραπέμπω σε πρόσφατη ανάρτηση όπου παρουσίαζα τις επικίνδυνες θέσεις του Στουρνάρα και του ΙΟΒΕ.
Εκεί, ανάμεσα σε άλλα, το ΙΟΒΕ του Στουρνάρα ζητά «Απόσυρση του Κράτους από τους τομείς προϊόντων και υπηρεσιών που ήδη παράγονται από τον ιδιωτικό τομέα» ενώ απαιτεί να παίξει το Κράτος το ρόλο του παρατηρητή «για την περίοδο μετάβασης από το κρατικό μονοπώλιο στην ελεύθερη αγορά». Μισή η αλήθεια του Στουρνάρα. Στην πραγματικότητα αυτό που ζητά είναι ακριβώς «η Ελλάδα να περάσει από το κρατικό στο ιδιωτικό μονοπώλιο». Αυτό, δηλαδή που το 2008 οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ από την αντιπολίτευση το απέρριπταν μετά βδελυγμίας σήμερα το χειροκροτούν.
Η πώληση της Olympic στην Aegean δεν είναι τίποτα παραπάνω από μία μετατροπή καρτέλ σε μονοπώλιο. Με τις εξής διαφορές: Πρώτον, θα απολυθούν κι άλλοι εργαζόμενοι. Δεύτερον, τα περιφερειακά αεροδρόμια θα βλέπουν αεροπλάνο ανάλογα με τα κέρδη της Aegean. Τρίτον, οι τιμές των εισιτηρίων δε θα εντάσσονται σε κανένα έλεγχο και καμία λογική πλην εκείνης του κέρδους. Τέταρτον, καταργείται αυτομάτως κι επισήμως «η υποχρεωτική παροχή δημόσιας υπηρεσίας σε διαδρομές στην Ελλάδα και την παροχή υπηρεσιών εδάφους στην Ελλάδα» σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Οι άνθρωποι είναι επικίνδυνοι. Δεν είναι καν νεοφιλελεύθεροι. Έχουμε μπλέξει με αρπακτικά που λεηλατούν υπό την προστασία του Κράτους. Και για να τελειώνουμε με την πλάκα των νεοφιλελεύθερων που θα πανηγυρίζουν με αυτή την «επιτυχή πώληση» ας χρησιμοποιήσω τα λόγια του Βγενόπουλου: «Πιστεύουμε ότι χωρίς την εν λόγω συμφωνία, οι συνεχιζόμενες λειτουργικές ζημίες και η αναπόφευκτη συρρίκνωση δραστηριοτήτων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών θα ενίσχυε την εξάρτηση της χώρας από τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες».
Χεστήκαμε! Έφεραν ξένη κυβέρνηση, ξένους επόπτες, ξένους συμβούλους για να διαχειριστούν τη χώρα. Ωραία! Εμείς ζητάμε ξένες αεροπορικές εταιρείες για να υπάρχει ανταγωνισμός. Εκεί δε στηρίζεται η «υγιής ελεύθερη αγορά»; Ας έρθουν οι ξένοι, λοιπόν. Ή μήπως δεν «πρέπει»; Ή μήπως οι τύποι αυτοί δεν είναι νεοφιλελεύθεροι, αλλά απλώς λιμασμένοι αρχοντοχωριάτες που χάζεψαν εντελώς από το νεοπλουτισμό με τα χρήματα του Κράτους; Ω ναι! Αυτό είναι. Κρατικοδίαιτοι άχρηστοι κι ερασιτέχνες.
Αν στα παραπάνω, προσθέσουμε και το ανέκδοτο της «πετυχημένης» πώλησης της ΔΩΔΩΝΗΣ σε ανύπαρκτη offshore των Παρθένων Νήσων, τις «επιτυχημένες» επενδύσεις των Καταριανών που είχαν εξασφαλίσει ο Παμπούκης και ο Πάγκαλος, την «επιτυχημένη» αξιοποίηση του Ελληνικού και αμέτρητες άλλες «επιτυχίες», τότε είναι σαφές ότι οι άνθρωποι αυτοί, εκτός από λιγούρηδες, είναι κυρίως άκρως επικίνδυνοι. Ευχαριστώ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου