M A N I E R
this site the web

«Κι όμως, κάποτε ήμουν άνθρωπος»

Πόσο καιρό βρίσκομαι εδώ; Βδομάδες; Μήνες; Εδώ, όλες οι μέρες είναι ίδιες, και οι ώρες, και τα λεπτά… O χρόνος σταμάτησε σε ένα δωμάτιο κρυμμένο από τον κόσμο, τον ήλιο και τους ανθρώπους. Γιατί βρίσκομαι εδώ; Για πόσο; Θα δικαστώ; Θα απελαθώ; Θα μεταφερθώ σε άλλο χώρο κράτησης; Σε φυλακή ίσως; Σε στρατόπεδο; Θα μου εξηγήσει κάποιος τι περιμένω εδώ;
Οι συγκρατούμενοί μου, περίπου τριάντα στον αριθμό, δεν
έχουν να δώσουν σίγουρες απαντήσεις. Οι περισσότεροι κατέληξαν εδώ για τον ίδιο λόγο που έφεραν κι εμένα: αστυνομικός έλεγχος, ληγμένα ή καθόλου χαρτιά, με τελική κατάληξη την πολύμηνη παραμονή σε ένα κελί, προορισμένο για διήμερη το πολύ κράτηση.
«Εδώ είναι καλά, καλύτερα από αλλού», μου είπε τις προάλλες ο Μέχντι, ένας πολιτικός πρόσφυγας από το Ιράν που ήρθε πριν από δύο χρόνια στην Ελλάδα αιτών άσυλο και έχει συλληφθεί συνολικά τρεις φορές. «Αστυνομικό Τμήμα Κυψέλης, Ομόνοιας, Νίκαιας, αν περάσεις την πόρτα τους δεν είναι τίποτα σίγουρο πια για σένα, αν θα βγεις και σε τι κατάσταση θα βγεις. Είδα πολλά αυτούς τους μήνες στα ελληνικά κελιά».
Νιώθω το σώμα μου να σαπίζει από την ακινησία και την υγρασία. Τον πρώτο καιρό αντιστέκεσαι, αλλά τελικά ο χώρος σε υποτάσσει και σε καθηλώνει. Και η μυρωδιά από μούχλα, ιδρώτα και αμμωνία που τις πρώτες μέρες είναι αφόρητη, τελικά ποτίζει το σώμα σου και το μυαλό σου, παύει να σε ενοχλεί. Και αυτή είναι η χειρότερη καταδίκη. Γιατί, όταν συνηθίζεις να ζεις σε συνθήκες απάνθρωπες, τότε το αυτονόητο μετατρέπεται σε θολή ανάμνηση, και καταλήγεις να υπενθυμίζεις συνέχεια στον εαυτό σου: «Είμαι άνθρωπος, να μη συνηθίσω να ζω έτσι».
Ημουν άνθρωπος. Τώρα πια δεν ξέρω τι είμαι. Για το κράτος είμαι ένα απόρριμμα που αντιμετωπίζεται με μια επιχείρηση «σκούπα». Για τους φύλακές μου, είμαι ένας αριθμός σ’ αυτή την αποθήκη ανθρώπων που κλήθηκαν να φυλάνε. Για τον περισσότερο κόσμο είμαι αόρατος. Κι όμως, κάποτε ήμουν άνθρωπος. Είχα όνομα, οικογένεια, ζωή…
Η οικογένειά μου έχει χάσει τα ίχνη μου. Δεν επιτρέπονται τηλεφωνήματα εδώ, λένε, μόνο επισκέψεις από συγγενικά πρόσωπα. Πώς όμως; Δεν ξέρουν καν πού βρίσκομαι, και ακόμα κι αν ήξεραν, πώς θα μπορούσαν να φτάσουν ώς εδώ;
Πρώτος σταθμός του ταξιδιού μου, η Ελλάδα. Αν βρεθείς στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή, η ζωή σου μπορεί να σταματήσει απότομα, να παγιδευτείς σε μέρη όπου η ανθρώπινη λογική αδυνατεί να χωρέσει. Είμαι άνθρωπος…
Μπάχμαν (Ιράν)
(Κείμενο της Αθηνλας Κ., βασισμένο στην εμπειρία του Μπάχμαν από τον εγκλεισμό του σε κρατητήριο της Αθήνας)                                                                                            
Εφημερίδα των Συντακτών

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο θάνατός τους, η ντροπή μας

Ο θάνατός τους, η ντροπή μας
AYLEN KURDI Το μικρό σου κορμάκι έστεκε ακίνητο στην ακτή Σιωπούσε μα συνάμα ούρλιαζε Εσύ πιο πολύ από τον καθένα μας έπρεπε να γελάς με χάδια και παιχνίδια στα γόνατα του πατέρα στην αγκαλιά της μητέρας Όμως όχι Δεν θα προλάβεις να μεγαλώσεις Να ζυγίσεις τις ομορφιές και τις ασχήμιες του κόσμου Να ψηλώσεις σαν τα λιόδεντρα του τόπου σου Πρόλαβες ίσως να κλάψεις γιατί σε τρόμαξε μια βόμβα Η Συρία ήταν λενε μια όμορφη χώρα Τώρα στη Συρία αντηχούν τα πιο θλιμμένα τραγούδια Από τη Δαμασκό μέχρι το Χαλέπι από τη Χόμς μέχρι τη Λαττάκεια και από τον φοβο στέρεψαν τα στήθια των γυναικών από γάλα Θα έπρεπε τωρα να παίζεις να νιώθεις τη ζεστασιά του ήλιου στο προσωπάκι σου Μαζί με τ'άλλα παιδιά Δεν πρόλαβες να μάθεις όμως πως άνθρωποι πεθαίνουν και ξεριζώνονται για να πλουτίζουν οι φταίχτες Αυτό δεν είναι ποίημα Είναι κραυγή Έκκληση για βοήθεια Στον πόλεμο η ποιήση είναι μονάχα ψέμα Η αλήθεια βρίσκεται στο μικρό σου κορμάκι που ακίνητο στην ακτή σιωπούσε μα συνάμα ούρλιαζε γιατί πάνω του διαγραφόταν η ξεφτίλα όλου του κόσμου Η ντροπή μας Νεφέλη AYLAN KURDI جسدك الصغير مسجى على الشاطىء ساكتا ولكنه يهدر فأنت اكثر من اي منا كان من المفترض ان تضحك بالمداعبات وبالعابك على ركبتي والدك او في حضن امك لكن لا.. لم تستطع ان تكبر كي تزن جمال وقبح هذا العالم ام تستطع ان تطول لتنتصب كشجر الزيتون في بلدك . قد تكون قد بكيت لخوفك من قذيفة انفجرت سوريا كانت بلد جميل كما يقولون في سوريا الان لا تسمع الا الترانيم الحزينة من دمشق حتى حلب من حمص حتى اللاذقية ومن الخوف جف الحليب في صدور الامهات كان من المفترض ان تكون الان تلعب ان تلفح الشمس وجهك الصغير ومع اقرانك الاخرين لكنك لم تستطع ان تدرك ان اناسا يموتون واخرون يقتلعون من بلادهم كي يزيد غنى المسؤولين عما يجري هذا ليس شعرا انه صرخة انه نداء للنجدة والمساعدة ففي الحروب لا يعدو الشعر سوى كذبة الحقيقة مسجاة هناك في جسدك الصغير والذي بلا حراك سجي على الشاطىء صامتا ولكنه يهدر ففوقه رسمت مهزلة هذا العالم باسره وفوقه رسم عارنا . نيفيلي
 

W3C Validations

Ένα blog που λέει... οχι, σε κάθε είδους κάγκελα ...ο καθένας μπορεί να σπάσει τα μικρά η μεγάλα κάγκελα που τον περικλείουν.....

Usage Policies

Διαβάστε περισσότερα...