M A N I E R
this site the web

"Scrow", ένας νέος χώρος πολιτισμού στο Παγκράτι

Ένας νέος χώρος πολιτισμού άνοιξε χθες τις πύλες του στην οδό Αρχελάου 5 στο Παγκράτι, και το όνομα αυτού "Scrow", που στην αμερικάνικη αργκό σημαίνει κάποιον που νιώθει πως έχει χάσει τον προσανατολισμό του και αναζητά κατεύθυνση και ταυτότητα.

Με στόχο την προώθηση των παραστατικών τεχνών και την αναζήτηση της συνεχούς δράσης και εξέλιξης η ομάδα Scrow Theatre Group φιλοδοξεί να παρουσιάσει στο χώρο

αυτό ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα, με έμφαση σε νέους δημιουργούς και νέους Έλληνες συγγραφείς, κάνοντας την αρχή με την μαύρη κωμωδία του Ντέιβιντ Λεσκότ "Ένας άνθρωπος υπό χρεωκοπία", σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου, με τους Νίκο Ορφανό, Θανάση Δόβρη και Δανάη Επιθυμιάδη.

Χτισμένο πάνω σε έναν βράχο πίσω από το άλσος Παγκρατίου, ο οποίος και δεσπόζει στον χώρο, το χωρητικότητας 60 θέσεων θεατών κτήριο με την πολυεπίπεδη σκηνή έχει όλα τα φόντα για να γίνει το νέο στέκι, μιας και πίσω από την λειτουργία του βρίσκεται ένας από τους πιο ταλαντούχους νέους δημιουργούς, ο Βασίλης Μαυρογεωργίου.

Σκηνοθέτης-συγγραφέας και ηθοποιός, ο Βασίλης Μαυρογεωργίου, διαπίστωσε ότι ήταν εντελώς ασύμφορο να φιλοξενείται σε διάφορες εναλλακτικές ή mainstream σκηνές, οι οποίες, στην καλύτερη περίπτωση, του απέδιδαν ποσοστό 60% επί των εισπράξεων των παραστάσεών του.

"Δεν βγαίνεις αν θες να είσαι νόμιμος και συνεπής με τις οικονομικές υποχρεώσεις σου. Είναι καλύτερα να έχεις μία αυτονομία", σημειώνει ο Βασίλης Μαυρογεωργίου, ο οποίος αναζήτησε ένα χώρο για μόνιμη στέγη. Τον βρήκε σε ένα ισόγειο 180 τ.μ. στο Παγκράτι. Το "Scrow" ήταν αποθήκη αλλά και εκθεσιακός χώρος λυόμενων κατοικιών.

Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν κρύβονται μόνο πρακτικοί λόγοι πίσω από το "Scrow", αλλά και καλλιτεχνικοί: "Θέλαμε μια ομάδα καλλιτεχνών (ηθοποιοί, σκηνοθέτες, μουσικοί, κ.ά), να ανεβάζουμε νεοελληνικά κείμενα". Θα καλέσει και άλλες νέες ομάδες να παρουσιάσουν το δικό τους έργο. Ο χώρος θα παραχωρείται χωρίς ενοίκιο, αλλά με την κατακράτηση μικρού ποσοστού από τις εισπράξεις.

"Είναι πολύ σημαντικό να στεγάζεις την παράστασή σου μαζί με άλλες παραστάσεις που εσύ εκτιμάς και εσύ επιλέγεις να παίζονται στο χώρο σου. Αυτό που θέλουμε είναι να δημιουργήσουμε έναν πυρήνα με συγκεκριμένη κατεύθυνση και αναζήτηση. Επειδή είμαστε σε μια κατάσταση γενικότερης αναζήτησης -όχι μόνο καλλιτεχνικά αλλά και σαν χώρα ούτως ή άλλως- και υπάρχει μια μεγάλη τάση για αναζήτηση από τους νέους, στο χώρο θα στεγάζονται και άλλες θεατρικές ομάδες όπως οι Forplay που αναλαμβάνουν να ανεβάζουν παραστάσεις καθαρά κοινωνικού περιεχομένου- ένα θέατρο που είναι πιο κοντά στο ντοκιμαντέρ".

Πως αντιμετωπίζει ο ίδιος την όλο και αυξανόμενη εμφάνιση νέων θεατρικών σκηνών την τρέχουσα σεζόν σε μια Αθήνα σε βαθιά κρίση; "Οι χώροι είναι μια αντανάκλαση των καλλιτεχνικών ομάδων που υπάρχουν. Έχει να κάνει με μία γενικότερη ανατάραξη των πραγμάτων και μία διάθεση να κατανοήσουμε τί συμβαίνει. Σε περιόδους που υπάρχει τέτοια πληθώρα καλλιτεχνικής δημιουργίας, νομίζω ότι βρισκόμαστε σε ένα σημείο, όπου τα πράγματα ιστορικά αλλάζουν. Είμαστε δηλαδή προς την ανεύρεση ενός νέου τρόπου ζωής. Όπως όταν γεννήθηκε η τζαζ, που έμπλεξε 4 διαφορετικά είδη μουσικής και δημιούργησε ένα καινούριο", υπογραμμίζει.

Σε ό,τι αφορά τα σχέδια για το μέλλον, ο Βασίλης Μαυρογεωργίου και η ομάδα του αυτόν τον καιρό κάνουν πρόβες για το έργο "Η αδελφή μου" της Γουέντι Κέσελμαν που αφορά ουσιαστικά μια ρεαλιστική εκδοχή πάνω στις "Δούλες" του Ζενέ.

Παίζουν οι: Μαρία Φιλίνη, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Δανάη Επιθυμιάδη και Αθηνά Δελιάδη. Επίσης με την ομάδα Forplay που ανέβασαν τον "Ρωμαίο κ Ιουλιέτα" στο Βρυσάκι, δουλεύουν πάνω σε μια παράσταση που θα ονομάζεται "Society" και θα περιέχει κείμενα των ηθοποιών αλλά και θα είναι επηρεασμένο από τα έργα του Σαίξπηρ "Ιούλιος Καίσαρας" και "Αντώνιος και Κλεοπάτρα".

Ενώ στα άμεσα σχέδια βρίσκεται και το παιδικό έργο του Δημήτρη Μπογδάνου, "Η Τελεία".

Το Skrow θα φιλοξενήσει όχι μόνο παραστατικές αλλά και εικαστικές και μουσικές τέχνες. Η αρχή γίνεται από σήμερα με την επανάληψη της sold out παράστασης που παρουσιάστηκε στο περσινό πρώτο Γαλλικό "Low budget festival".

"Πρόκειται για ένα καλογραμμένο έργο, το οποίο δεν θέλει να θίξει απλώς τα κακώς κείμενα. Ένα γαλλικό κείμενο που αν και σύγχρονο, είναι αρκετά παραδοσιακό με πολύ ξεχωριστό χιούμορ και βαθιά υπαρξιακό. Πιο πολύ μοιάζει να είναι διαχρονικό, καθώς μιλά για τη χρεοκοπία στους αιώνες και πως ένας άνθρωπος σταδιακά εγκαταλείπει τη ζωή του, παρά συγκεκριμένο για την κρίση που βιώνουμε τώρα", λέει ο Βασίλης Μαυρογεωργίου.

"Όταν το κάναμε πέρυσι, επειδή έγινε αρκετά γρήγορα, δεν ένιωσα ότι το αναλύσαμε στο έπακρο. Ήταν ένα κείμενο το οποίο μέχρι που ανέβηκε ένιωθα ότι δίψαγα, ήθελα να το ψάξω κι άλλο. Συνεχώς αποκάλυπτε πράγματα. Είχα μεγάλη όρεξη να το δουλέψω πάλι και να εμβαθύνω σε αυτό", προσθέτει.

Στη μαύρη κωμωδία του Ντέιβιντ Λεσκότ, "Ένας άνθρωπος υπό χρεωκοπία", οι τρεις ήρωες αναπτύσσουν απρόβλεπτες σχέσεις μεταξύ τους. Εκείνος, ένας άνθρωπος που σταδιακά -αλλά αμετάκλητα- χάνει τα πάντα. Η αγαπημένη του, μια θαρραλέα γυναίκα που αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο και οπισθοχωρεί. Το τρίτο πρόσωπο, ένας εντεταλμένος εκκαθαριστής που με ανεξήγητο ζήλο αναλαμβάνει την υπόθεση.

Καθώς ο άντρας υπό την προσεκτική, σχεδόν τρυφερή, καθοδήγηση του εκκαθαριστή χάνει τη δουλειά του και κάθε περιουσιακό στοιχείο, ο χωρόχρονος στον οποίο ζει αρχίζει να μεταβάλλεται, η πραγματικότητα να γίνεται ασταθής, ακόμα και η ίδια του η υπόσταση μοιάζει να είναι πια αμφιλεγόμενη…

Σύμμαχός του, στη μοναξιά και την απογύμνωση, ένα βιβλίο επιστημονικής φαντασίας: "Ο άνθρωπος που συρρικνώνεται". Ίσως εκεί να κρύβεται κι η τελευταία ελπίδα για μια αναπάντεχη ανατροπή...    


Nooz.gr      Πηγή: ΑΜΠΕ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο θάνατός τους, η ντροπή μας

Ο θάνατός τους, η ντροπή μας
AYLEN KURDI Το μικρό σου κορμάκι έστεκε ακίνητο στην ακτή Σιωπούσε μα συνάμα ούρλιαζε Εσύ πιο πολύ από τον καθένα μας έπρεπε να γελάς με χάδια και παιχνίδια στα γόνατα του πατέρα στην αγκαλιά της μητέρας Όμως όχι Δεν θα προλάβεις να μεγαλώσεις Να ζυγίσεις τις ομορφιές και τις ασχήμιες του κόσμου Να ψηλώσεις σαν τα λιόδεντρα του τόπου σου Πρόλαβες ίσως να κλάψεις γιατί σε τρόμαξε μια βόμβα Η Συρία ήταν λενε μια όμορφη χώρα Τώρα στη Συρία αντηχούν τα πιο θλιμμένα τραγούδια Από τη Δαμασκό μέχρι το Χαλέπι από τη Χόμς μέχρι τη Λαττάκεια και από τον φοβο στέρεψαν τα στήθια των γυναικών από γάλα Θα έπρεπε τωρα να παίζεις να νιώθεις τη ζεστασιά του ήλιου στο προσωπάκι σου Μαζί με τ'άλλα παιδιά Δεν πρόλαβες να μάθεις όμως πως άνθρωποι πεθαίνουν και ξεριζώνονται για να πλουτίζουν οι φταίχτες Αυτό δεν είναι ποίημα Είναι κραυγή Έκκληση για βοήθεια Στον πόλεμο η ποιήση είναι μονάχα ψέμα Η αλήθεια βρίσκεται στο μικρό σου κορμάκι που ακίνητο στην ακτή σιωπούσε μα συνάμα ούρλιαζε γιατί πάνω του διαγραφόταν η ξεφτίλα όλου του κόσμου Η ντροπή μας Νεφέλη AYLAN KURDI جسدك الصغير مسجى على الشاطىء ساكتا ولكنه يهدر فأنت اكثر من اي منا كان من المفترض ان تضحك بالمداعبات وبالعابك على ركبتي والدك او في حضن امك لكن لا.. لم تستطع ان تكبر كي تزن جمال وقبح هذا العالم ام تستطع ان تطول لتنتصب كشجر الزيتون في بلدك . قد تكون قد بكيت لخوفك من قذيفة انفجرت سوريا كانت بلد جميل كما يقولون في سوريا الان لا تسمع الا الترانيم الحزينة من دمشق حتى حلب من حمص حتى اللاذقية ومن الخوف جف الحليب في صدور الامهات كان من المفترض ان تكون الان تلعب ان تلفح الشمس وجهك الصغير ومع اقرانك الاخرين لكنك لم تستطع ان تدرك ان اناسا يموتون واخرون يقتلعون من بلادهم كي يزيد غنى المسؤولين عما يجري هذا ليس شعرا انه صرخة انه نداء للنجدة والمساعدة ففي الحروب لا يعدو الشعر سوى كذبة الحقيقة مسجاة هناك في جسدك الصغير والذي بلا حراك سجي على الشاطىء صامتا ولكنه يهدر ففوقه رسمت مهزلة هذا العالم باسره وفوقه رسم عارنا . نيفيلي
 

W3C Validations

Ένα blog που λέει... οχι, σε κάθε είδους κάγκελα ...ο καθένας μπορεί να σπάσει τα μικρά η μεγάλα κάγκελα που τον περικλείουν.....

Usage Policies

Διαβάστε περισσότερα...